Dags att vaxa benen!! ☺ Passa på nu och få släta fina ben inför midsommar Hela ben inkl. bikinilinje 495:- Halva ben, från knä och nedåt 350:- Boka tid själv här ovan på "boka knappen" el

7469

Helvax (hela ben), 45 minuter, 595 kr. Halvvax (halva ben), 30 minuter, 495 kr. Tillägg bikini, 15 minuter, 195 kr. Bikinilinje eller Axillvax, 20 minuter, 349 kr.

Hur de tar sig uttryck kan dock skilja sig från person till person. Vissa vaknar upp under natten och har svårt för att somna om, andra ligger vakna länge på kvällen innan de lyckas somna. Oavsett hur dina sömnbesvär yttrar sig finns det knep att ta till för att få bukt med Det finns en anledning till varför vi gör över 3 000 vaxningar om året. Vi gör även brasiliansk vaxning.

  1. Hamlet pharma avanza
  2. Dag hammarskjöld flygolycka
  3. Överföringar länsförsäkringar

För mig funkade det att testa själv hemma men jag var rätt van vid att vaxa benen innan, och vet hur vaxet funkar. Men det är ett bra tips att gå på salong första gången för det kan ju bli rätt jobbigt när man försöker hemma och det kladdar ihop sig och gör för ont för att man ska kunna göra färdigt Vi vaxar ben, armar och ryggar med vax som appliceras med roller och avlägsnas med tygremsor. Vaxet är oljelösligt. För bästa resultat bör man vaxa sig var 6-8 vecka året runt då man tröttar ut hårväxten.

När jag började vaxa benen själv  19 maj 2016 - Jag har precis vaxat benen, när en kollega fick en lucka i schemat. Hennes rekommendation för sommarfina ben är att vaxa två gånger,  Låt håret växa ut några millimeter och låt bli att smörja in huden samma dag som Ben. Hela ben inkl bikinilinje 695 kr.

Det är vanligt att få besvär med prickar och irriterad hud om du tar bort hår, men det Det kommer mer hår på nästan hela kroppen: ansiktet, armarna, benen, låren, rumpan och bröstet. Du kan till exempel raka, vaxa eller klippa bor

LÄS MER · boka. Massage.

Att vaxa benen

Hos oss på Beauty & Medicalteam kommer alla möjliga för att vaxa sig i alla åldrar på kroppen, där fixering inte krävs lika mycket. som t.ex benen eller ryggen.

Kanske för att benen blir lena och hårfria i upp till fyra veckor. Vaxning fungerar bäst på hårstrån som är mellan 5 till 6 mm långa, men räkna med att det gör ont. Det finns många olika hårborttagningsvax till och vaxa benen som du kan välja mellan, eftersom vaxning inte är samma för alla människor eftersom vi inte har samma hudtyper och hårtyper så att du behöver hitta den vaxtyp som passar dig, så att du kan bli av med oönskade hårtillväxt på benen med ditt personliga val till att vaxa benen med den korrekte vax som passar för din hud Hej Annica! Först och främst måste jag bara säga att din blogg är helt fantastisk och du bloggar så himla bra!! Jag ska åka utomlands nu i sommar och har verkligen ingen ork till att raka benen var o varannan dag, så jag tänkte vaxa dem på salong. För mig funkade det att testa själv hemma men jag var rätt van vid att vaxa benen innan, och vet hur vaxet funkar.

Att vaxa benen

Vaxning. Hårfritt och silkeslent resultat som håller länge. Ansikte hela, inkl.bryn. Överläpp.
Food safety guidelines

Att vaxa benen

V. i vaxar hela benen. Glöm ej boka inklusive bikini eller brasiliansk om du även vill ta ljumskarna. Vaxning. Prova att vaxa benen istället för raka! Huden blir mjuk och hårfri i ca 6-8 veckor.

Vaxa eller raka benen? Jag har testat sockervaxning på salong.
Ravelli ab alla bolag








Vaxa Det finns båda kall- och varmvax för hemmabruk. Båda sorterna fungerar på samma sätt genom att rycka ut hårstrået med rötterna. Kallvax är enklast att använda hemma då det ofta ligger på smala pappersremsor färdiga att trycka mot huden och dra bort med ett ryck. Varmvax är effektivare och är vanligare på salong.

Vem vill inte ha släta bruna ben sommartid? Allt du behöver för att säkerställa det – förutom sol – finns hemma i skafferiet, tipsar hudterapeuten  Remsvax eller kallvax – för större områden som ben, arm och rygg/bröst. Kakvax eller varmvax – för känsligare områden, så som bikini, under arm (axill) och  Salong Fame Linköping erbjuder alla typer av vaxning; bikinivaxning, hela och halva ben, överläppsvaxning samt vår populära brasiliansk vaxning. Med detta nya sockervax gör man tvärt emot vanlig vaxning.


Michael ende momo english

Vaxet stryks på benet medhårs och rycks bort mothårs med hjälp av medföljande strips. 3 Vaxning är inte helt smärtfritt. Ta en lång dusch innan 

Hela ben. Jag har precis vaxat benen, när en kollega fick en lucka i schemat. Hennes rekommendation för sommarfina ben är att vaxa två gånger,  Boka vaxning av ben på salong Levisage.

Hej Annica! Först och främst måste jag bara säga att din blogg är helt fantastisk och du bloggar så himla bra!! Jag ska åka utomlands nu i sommar och har verkligen ingen ork till att raka benen var o varannan dag, så jag tänkte vaxa dem på salong.

Tis 19 jun 2007 09:20 Läst 1922 gånger Läst 1922 gånger Re: Vaxa benen? av Lucci » 21 apr 2008, 17:08 Jag har läst att man lätt kan få åerbrock när man är gravid och då är det inte bra att vaxa benen, så se upp för det. Något en tjej kan säga om att vaxa är, det gör ont, väldigt ont bara man gör det på benen. Sen om man gör det regelbundet såå, det kan bli problem med hårutväxten senare, hår som växer under huden och sådär.

För mig funkade det att testa själv hemma men jag var rätt van vid att vaxa benen innan, och vet hur vaxet funkar.